Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RMH
Hej! Har sett vissa 700 med en vit rand och i vissa fall kromad rand mellan "klossarna" på bakljusen. Var det original på 760? Vit på 740 GLE kanske?

Har fått för mig att jag ska förhöja det lite tråkiga intrycket av baken på min -88 GL genom att försöka åstadkomma något liknande. Tror ni att det funkar att måla den på något sätt? Typ pensla på lite vit färg, eller kommer det släppa direkt?
Användarvisningsbild
av RMH
SA4AQS skrev:Den är köpt på färg affären dom har även annat som man kan göra roliga saker med tex
Bild

Har även gjort ett bakluke emblem av den kromade med svart bakgrund.

Hållbarheten på biltemas diamant dekor tape som jag har på kofångarna är ca 1,5 år sen blir dom så solblekta.
Häftigt! Jag gillar helt klart stuket på din bil. Det blir ett besök till den lokala färghandeln snarast! Var det svårt att få till passformen snyggt på "trä"-panelerna?
Användarvisningsbild
av SA4AQS
Tack, nja det är lite pyssel, med hårtork så blir den mjuk och ganska lättarbetad men det går inte riktigt att få till det runt tändningslåset utan att man får överlappa.
Har ju även påbörjat operation trä ratt tog den gamla där skummet släppt från ramen och skalat bort allt runtom sen är planen att såga fräsa och limma ihop en trä kringla som betsas så den liknar vinylen sen lackas efter det ska resten kläs med svart läder så ser planen ut just nu iaf man blir ju ensam om att ha det så varför inte liksom :lol: hm kanske en växelspaks knopp i trä också? nja kanske börjar spåra ur.
Användarvisningsbild
av lennarte
Vad har du telefonen till. Jag har också en Ericson Hotline, men den har inte fungerat på många år. Min är från -83, men din ser nyare ut
SA4AQS skrev: Bild
För övrigt, riktigt snyggt gjort. Särskillt övergången mellan askkoppen och....... kom.radio???...... Jag trodde det var en 450 telefon. Luren ser alldeles ut som som min men jag har (har varit) vita knappar.

Mvh
Lennart

Vad kör du nu då? :-)

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android

Punktering nästa nya vinterdäck

Har du tur finns det punkteringsgaranti på d[…]