- tor 26 sep 2013, 21:34
Säg den glädje som blir långvarig. Jag bytte regulatorn i tisdags, bilen gick som en klocka. Nu två dagar efteråt när jag kör ut den ur garaget, äe den svårstartad - det kanske kan vara backventilen i bränslepumpen som också är kass tänker jag. Ber dottern ta den i hennes ärende - rycker igen säger hon när hon kommer hem. Suck, jag tar bilen på en provtur den beter sig exakt likadant som före regulatorbytet!!??
Åker in på en mack öppnar huven:
Snabbt gaspådrag storknar och tvekar vid 1500-2000 rpm
Tar bort slangen från regulatorn, storknar mellan 1500-2000 vid snabbt gaspådrag
Sätter tummen för regulatorns vacumslanganslutning, storknar mellan 1500-2000 vid snabbt gaspådrag
Sätter tillbaka slangen låser inne undertrycket (=lågt bränsletryck) motorn varvar upp normalt vid snabbt gaspådrag.
I förra felsökningen fick jag för mig att det funkade bara jag blockerade vacumslangen - måste ha fått hjärnsläpp.
Suck, suck, suck - felet verkar återigen vara intermittent. Intermittent - elektriskt fel????
Vad gör man, nu börjar fantasin ta slut.
//Roger
Åker in på en mack öppnar huven:
Snabbt gaspådrag storknar och tvekar vid 1500-2000 rpm
Tar bort slangen från regulatorn, storknar mellan 1500-2000 vid snabbt gaspådrag
Sätter tummen för regulatorns vacumslanganslutning, storknar mellan 1500-2000 vid snabbt gaspådrag
Sätter tillbaka slangen låser inne undertrycket (=lågt bränsletryck) motorn varvar upp normalt vid snabbt gaspådrag.
I förra felsökningen fick jag för mig att det funkade bara jag blockerade vacumslangen - måste ha fått hjärnsläpp.
Suck, suck, suck - felet verkar återigen vara intermittent. Intermittent - elektriskt fel????
Vad gör man, nu börjar fantasin ta slut.
//Roger
- By Lövet