Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Det enda jag har att påpeka är väl att det mesta i reservdelsväg med gummitätningar som biltema säljer är att gummit torkar sönder väldigt fort. Sist jag köpte original kostade dom 300kr styck
Användarvisningsbild
av lennarte
Jag bytte alla gummibussningar i hela framvagnen (även dom korta stagen) för några år sedan och fick en helt ny bil. Nedre inre bussningar i bärarmarna höll bara en besiktning. Fick byta igen efter 2 år. Vulkningen var inte värd namnet, köpte nya och satte i. Bytte i fjor igen, nu köpte jag på AD-Center, mer än dubbelt så dyra. Ska besiktiga om 14 dagar. Dom andra gummina har hållit bra. Har även köpt styrleder på Biltema, inga problem.

edit: Jag glömde visst skriva att jag köpte allt på Biltema, det var därför jag skrev om det.

Mvh
Lennart
Senast redigerad av 2 lennarte, redigerad totalt 0 gång.
av Megachef
Jag har läst att gummit torkar. Detta är en extra bil vi har som jag vill lägga minsta möjliga summa på. Men om biltemas styrleder är att kasta pengarna i sjön betalar jag gärna mer än det dubbla. Men om dom funkar i 5000-10000 mil så spelar det mig ingen roll. Så någon som verkligen vet vad som bör köpas som har lust att yttra sig?
Användarvisningsbild
av Nexus
styrleder är ju en förbrukningsvara. Därav jag hade valt biltema, de håller varken sämre eller bättre än mekonomen/ad-center mm bara priset som är 3 dubbelt på andra ställen :arrow:
Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Läser ut med en elm-bt android