Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av gnarpich
Var förut idag ute å körde med min 745 från 92 och växeln for ut 2-3 gånger med snar följd av att kopplings pedalen gick "Lättare" å trycka ner och ingen växel gick å trycka i efter många om och men lyckades jag få i backen å lyckades backa ca 200 meter till närmsta vändplan och då sluta den backa fast backen var i provade då alla växlar dom går i men bilen går varken framåt eller bakåt längre så fick gå 1 mil hem å hämta hjälp och när jag då kom tillbaks så var det inget motstånd alls i kopplingspedalen. kan kopplingen hamna i nått mellan läge på nå vis?
av 940turbomannen
gnarpich skrev:Var förut idag ute å körde med min 745 från 92 och växeln for ut 2-3 gånger med snar följd av att kopplings pedalen gick "Lättare" å trycka ner och ingen växel gick å trycka i efter många om och men lyckades jag få i backen å lyckades backa ca 200 meter till närmsta vändplan och då sluta den backa fast backen var i provade då alla växlar dom går i men bilen går varken framåt eller bakåt längre så fick gå 1 mil hem å hämta hjälp och när jag då kom tillbaks så var det inget motstånd alls i kopplingspedalen. kan kopplingen hamna i nått mellan läge på nå vis?
Antar att du har hydraulisk koppling på din bil. börja med att se över systemet och leta efter läckage.
av sicnarf
Du får lufta systemet om du har hydraul koppling. Hjälper inte detta så byt hydraul/slav cylinder.

Lyft upp bilen och palla upp den,följ kopplingspedalen så ser du vad du letar efter.
Senast redigerad av 1 sicnarf, redigerad totalt 0 gånger.

Vad kör du nu då? :-) Har haft en Tes[…]

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android

Punktering nästa nya vinterdäck

Har du tur finns det punkteringsgaranti på d[…]