Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lillfolke
Som rubriken antyder så har jag ett väldigt irriterande missljud som låter när bilen rullar. Låter som det kommer från mitten eller fram. Kört med det i över 2000 mil och lämnat in den till flera verkstäder och ingen har hittat problemet. Låter som om nått ligger emot och skrapar men kan verkligen inte hitta nått.

Så nu vänder jag mig till er nån som kan ha nån aning om vad det kan va?
Bilen är en 945 se från 1993 utan airbag och Abs så inget sånt som jävlas.
av lillfolke
Ska se om jag lyckas fånga ljudet på en film. Men tänkte bara få lite uppslag på vad jag ska kolla på.
Bromsar å hjul är det inte då allt är bytt å genomgånget. Vet inte vad verkstäderna gjort dom säger bara att inget är fel.
av lillfolke
Redan kollat det har iofs bara en bromssköld. Den andra är bortrostad :). Men kollat när bilen varit uppallad och låter inte från bakhjulen tyvärr.

Låter som om ljudet låter från mitten eller i fram.
Men ingen dum tanke :)
av NilsO
Som skrivs ovan kan det ju vara mycket, men hjullager fram hör väl alltid till de misstänkta? Ta bort hjulet och bromsoket (eller beläggen – det som är enklast) så skivan går fri, så är det lättare att avgöra.
av lillfolke
Främre hjullager och bromssköldar byttes i våras och så ljudet var tyvärr kvar.
Har iofs en rejält dåligt koppling och en halv kass låda funderar på om det kan va nått av det som jäklas?
av lillfolke
Lyckas tyvärr inte ladda upp nån film. Krånglar med youtube så nån som vet nått annat sätt å ladda upp en film?
Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Läser ut med en elm-bt android