Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av okunigavolvon
Hej. :)

Jag har hållit på att byta ut el torvan som går under bilen eftersom kablarna var endera lite eller helt blottade. Så jag bytte till nya och fräscha kablar men jag blev dock lite osäker på hur några av dom ska sitta. Jag har provat lite olika variationer osv. men nu idag dog den här kontakten. bilen går men all el som ska gå igenom den verkar vara död... Någon som vet el schemat för dessa kablar från denna koppling eller rent av kan säga vad som är felet. Jag antar att det är p.g.a.. kopplingarna som detta har hänt. Hjälp!
Bild

Tack på förhand!
//Felix
av osla
för det första, 760 med b21? kan inte stämma om ingen bytt motor. och svårt för andra som kan hjälpa dig med problemet om man inte vet vad det är för motor
av osla
vad går kablarna till? är det från kabelhärvan till den gamla motorn? isåfall spelar det väl ingen roll, kör du med original b21 brytartändning och förgasare så är det bara skita i den gamla härvan
av okunigavolvon
Sladdarna går både till generatorn och en jord i motorn, ev två! Övriga kabel går till den runda saken som sitter längst ner på höger sida bredvid motorn, rund avlång burk med + från batteriet ledd till. Kan ej namn!
Brytartändning vet jag ej vad det är tyvärr. Du kanske kan förklara?

Årsmodell på bilen är -85
Motorn vet jag inte men den ska ha suttit på en 242, alltså runt -70-80

Hej, Jag står för ett dilemma med m[…]

Hur gick det till? Om det small, låter det s[…]

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]