Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Matte
Hej har en 745 88a 230f den går utmärkt i ca 20 min sen stannar den helt död i tändningen låter den svalna i 5min sedan går den igen men stannar åter efter ett tag.Fungerar alltid bra i ca 20min men bilen är ju varm efter 10min så det borde inte ha med det att göra,har bytt hallgivare fördelallock tändstift tändspole tändmodul bensinpumps räle relä på kylvattenbehållaren. Har ingen gnista på stiften då problemet uppstår men den återkommer efter ca 5min för att sedan komma och gå tills motorn har fått svalna helt,då tar det 20min tills det börjar om från början igen.Upphör knistan om bränslepumpen bränslerelät krånglar?funderar på att skrota bilen.Har talat med volvo flera gånger men de har inte hört talas om problemet HJÄLP.
Senast redigerad av 3 Matte, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Bränslepumprelä?
Användarvisningsbild
av Halmstad-Tompa
Satt och läste detta inlägg igår och funderade också ifall det kunde vara pumprelät...men var lite osäker..kan pumprelät verkligen fungerade lite till och från :roll:
Men mitt råd till dej Matte är att byta pumprelät och testa!...ett nytt pumprelä på Volvo brukar ligga på ca: 3-400 spänn...tror jag :roll:
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är lödningarna i relät som släpper så det kan glappa, ja. Sen sitter det ett svart relä på kylvätskebehållaren, samma problem där.
av AngkorThom
Det kan vara hallgivaren, Hade ungefär samma symptom, byte bränslerelät, bränslefilter, rotor. Men felet kvarstod. Lämnade in den till en bra mek som hittade felet efter 45min, hallgivaren. Kostade 700kr att få en ny!

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?