Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lilleman
jag funderar på och lacka stötfångarna mattsvarta.tänkte grunda med grundfärg avsett för plast och sedan mattsvart nån som har gjort detta blev det bra. :?:
Användarvisningsbild
av ThaSaint
Värm på ordentligt med värmepistol istället först.
Det har räddat många gråblekta stötisar från dåliga lackjobb ;)

//Erik
av Glidan
Hej. Jag tog ngn slags (sotarvax) för plast , det blev helt ok.
Användarvisningsbild
av Ramon
Välkommen till forumet Dubben! Det blev ju riktigt bra :) Men är det inte lätt att råka förstöra plastens yta, att det blir för varmt?
Användarvisningsbild
av lilleman
ni menar måla medan det är varmt.stötfångarna på bilderna ser bra ut är dem lackade sittande kvar på bilen.ha det gott allihop :D
av Addekarlsson
Nej inte måla alls. BAra värma dom med värmepistol för att få tebax lystern i dom. Färg på plast blir sällan bra, speciellt inte om man itne är utbildad erfaren lackerare.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av lilleman
tack för alla tipsen skönt slippa kladda med färg.nu vet jag vad denna dagen skall användas till tack än en gång. :D
av Dubben
Ramon skrev:Välkommen till forumet Dubben! Det blev ju riktigt bra :) Men är det inte lätt att råka förstöra plastens yta, att det blir för varmt?
Tackar, verkar vara ett trevligt forum detta :wink:

När ni gör detta, ta små sektioner i taget. Annars blir det lätt att man tar för stora ytor och du kan det bli ojämt/flammigt. Utan ta små bitar i taget... Och jag lyckades inte förstöra ytan på något sätt, även om jag alltid annars brukar lyckas med det mästa :roll:

MVH Dubben
av kung_royne
Då lär detta även funka på sidlisterna och sidospeglarna? :oops:

Jag har inte köpt vare sig skivor eller bel&a[…]

Bensinpriser v2

ibland går det , ibland går det ner, p[…]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]