Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av loppa
Det blir blött under handsfacket när det regnar. Testade att spola med trädgårdsslangen och såg att det sippra ut några droppar vid gummigenomföringen ( se bifogad bild) där underdelen till vänster om fläkten går ut. Är det någon dränering som försvinner ut där från ventilationssystemet? Är det ett dräneringsrör för regnvatten som går på andra sidan väggen och läcker in genom otät genomföring?

Oj många frågor det blev :)Hoppas någon här kan hjälpa mig

volvon är 740 -88 med ac (fast urkopplad)
Bild

Bild

Johan
av Candypig
Det är väl dräneringen från AC anläggningen som går ut där, kolla i motorrummet, ska sticka ut en liten "pip" som kondensvattnet från ac ska rinna ur
av loppa
Tack! kunde nästan tror att det var något sådant. Går ac-dräneringen ut i någon regnvattenkanal innan den går ut i motorrummet? Jag får ju in vatten vid gummitätningen när jag spolar vatten på bilen. Kan ju bara ta o täta runt genomföringen med typ silicon och få det tätt. Men innan vill jag veta att det ska passera regnvatten på andra sidan genomföringen så det inte är något annat läckage högre upp som är fel o måste åtgärdas
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]