- tis 01 aug 2006, 02:10
Tjena! Har en 745 GLT med B234 motor (ca 35000mil) som jag nyss köpt, allt var frid o fröjd tills jag upptäckte att kylvattenbehållaren var tom, fyllde på ca 2lit å körde ca 10 mil. När jag stannade motorn trycktes dessa 2 liter ut genom påfyllningslocket. Jahaja va roligt toppackningen va min första tanke, men skulle vara tacksam om nån kan tipsa om nåt mer de kan va.
Det är inget bubbel i exp.kärlet vid varvning av motorn, oljan är som den ska å ingen olja eller avgaslukt i exp.kärlet
*Har bytt... påfyllningslocket och nu verkar allt ha stabiliserat sig, kan de vara så enkelt.....??? Om toppackningen farit borde den väl vara fel "tryck" hela tiden???
*Vattenpumpen verkar vara lite glapp
*Märkte en svag doft av glykol inne i bilen vid ett tillfälle...
Skulle vara tacksam för mera tipps, riva en 16V topp är ju inte så himla kul + dyrt.
Det är inget bubbel i exp.kärlet vid varvning av motorn, oljan är som den ska å ingen olja eller avgaslukt i exp.kärlet
*Har bytt... påfyllningslocket och nu verkar allt ha stabiliserat sig, kan de vara så enkelt.....??? Om toppackningen farit borde den väl vara fel "tryck" hela tiden???
*Vattenpumpen verkar vara lite glapp
*Märkte en svag doft av glykol inne i bilen vid ett tillfälle...
Skulle vara tacksam för mera tipps, riva en 16V topp är ju inte så himla kul + dyrt.
- By UnleashFusion