Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Nu blev jag ju påmind om varför jag alltid helst vill ha orginal, men nu hade volvo inte sina vindavvisare på lager, så köpte dessa från vparts. (hänger inte ut företaget)

http://www.vparts.se/se/volvo-940/volvo ... orrar.html

Passagerarsidan fram gick bra, men bak gick det mindre bra, såhär monterade jag den, precis som det ska vara? in i listen så högt upp det går:

Bild

Sen när jag hade upp rutan helt, så knacka det till, resultat:

Bild

Hur ska jag montera den då? finns ju inget annat sätt? på sidan står det ju, monteras väldigt enkelt utan verktyg, clipsen får man ju inte ens
dit utan verktyg. Går ju inte ens överhuvudtaget att få dit dom utan grovt våld.

Kan någon säga mig? blev skapligt less nu, hämtade nyss ut dom.
Problemet "löst" satte fast dom och drog upp rutan på samtliga så alla knäcktes, drog sen av flikarna på sidorna, de som knäcktes och satte bara fast den upptill, kvalitee..

inget illa om vparts, men säger inget gott om tillverkarna av dessa vindavvisare iaf. Rutorna går ju inte ens upp helt, och uj vad det skrapar emot när man ska dra upp dom, går riktigt segt.

Ska ta bort dessa och sätta på vinterbilen sen, sen köpa volvo orginal.
Jag blev avrådd från att köpa från företaget själva då de inte kunde garantera de höll montera på 740.
Däremot köpte jag sådana billigt på nätet till V70 in och de var enkla montera. Klipsen tryckte jag upp med en smal järnbit. Behövde inte ens bruka våld :-)-)
Nexus skrev:Jag blev avrådd från att köpa från företaget själva då de inte kunde garantera de höll montera på 740.
Däremot köpte jag sådana billigt på nätet till V70 in och de var enkla montera. Klipsen tryckte jag upp med en smal järnbit. Behövde inte ens bruka våld :-)-)
Okejokej :) ja, mina sprack ju runt om. tröck upp dom som bilden visade, och körde upp rutan, sen tog jag en skruvmejsel och körde upp clipsen, gick ju trögt men det gick..

passformen på 940 är verkligen inte bra iaf :) funkar kanske galant på andra bilmärken och så men..

Jag kopplade in kontakt C på CEM och kopplad[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag frå[…]

Hej igen! Honat cylindrar bytt kolvringar och vevl[…]