Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pukan68
hej,har en 945 -91 som går ryckigt(bättre på höga varv) har bytt fördelare,stift,luftfilter,kamrem,gjort ren tomgångsventilen & varannan dag e den svårstartad,får nöta 10 minuter med full gas,har även höga varv när den är kall,blir snart tokig,finns det nån som har en aning
av roh66
Hej!

Kolla bränsletrycket.

Det kan vara en ventil på bränslesystemet. Om jag mins rätt, så sitter den i anslutning till tanken på returröret.

Är lite osäker på plaseringen av ventilen,någon annan som vet mer?

Mvh.R.
av pukan68
roh66 skrev:Hej! kollade returen från bränsletrycksregulatorn,o där sprutade bensin iaf,vad ska man göra med ventilen vid tanken då??

Kolla bränsletrycket.

Det kan vara en ventil på bränslesystemet. Om jag mins rätt, så sitter den i anslutning till tanken på returröret.

Är lite osäker på plaseringen av ventilen,någon annan som vet mer?

Mvh.R.
av DLS
Har du bytt soppa filter?
Har du testat att köra med nån insprutningsrengöring o se om det blir nån skillnad?

Har du kollat om det blir skillnad om du har full tank eller mindre än halv tank soppa?
Tycker det låter som att du har en dålig soppapump.

Den här tråden var ju liknande problem i o där var det soppapumpen som var boven.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 15&t=87885

Edit
Kan även vara en vakum läcka eftersom du har högt varv vid start, leta efter spruckna slangar alternativt spruta med startgas när bilen är igång o lyssna om motorn ändrar varv.
av pukan68
Inget läkage,har provat startspray,är inne på soppafilter/pump men filter kanske de inte är med tomgångsvarven,om,ska prova tanka fullt,brukar ha runt 10 l som minst i tanken

Nedan en bild på tändningslåset o[…]

Piggare vid låga varv, där kompressorn […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ari[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??