Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av maxelss
Har ett delikat problem med min bil, en 945ltt-97 som gått knappa 20K.
Härom dagen så började lambdalampan lysa och bilen går som en påse sten.
Varvar ej upp, dålig eller nästan ingen tomgång och extremt kraftlös och misständer samt sotar ur avgassystemet.
Bilen startar ok och tomgång är ok men efter en stund, ca 15-20 sekunder så tänds lambda, och tomgången blir orolig milt sagt. Provat rycka kontakten till lmm, men ingen skillnad.
Tempgivaren är trasig eller i allafall visar instrumentet ingen temp, läser styrenheten av givartempen?
Tacksam för alla svar som ges.
av maccke
maxelss skrev:Har ett delikat problem med min bil, en 945ltt-97 som gått knappa 20K.
Härom dagen så började lambdalampan lysa och bilen går som en påse sten.
Varvar ej upp, dålig eller nästan ingen tomgång och extremt kraftlös och misständer samt sotar ur avgassystemet.
Bilen startar ok och tomgång är ok men efter en stund, ca 15-20 sekunder så tänds lambda, och tomgången blir orolig milt sagt. Provat rycka kontakten till lmm, men ingen skillnad.
Tempgivaren är trasig eller i allafall visar instrumentet ingen temp, läser styrenheten av givartempen?
Tacksam för alla svar som ges.
Kollat felkod?

Kan ju vara lambdasonden....
Köpa en tidig XC90?

Så länge du med jämna mellanrum k&[…]

emblemwraps -crome delete

Ngn som använt dessa och som kan säga bu[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]