Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FGF
Har nu ställt till det så instrumentpanelen har slutat att fungera på min 745 -91:a.

Tänkte göra en lite fuling inför besiktningen så lossade på instrumentpanel för att dra nya kablar och ny lampkoppling till helljuset då den kontrollampans lödningar är trasiga. hörde tre klickar från mätarhuset när ja satte tebax de och sen sluta nästan allt fungera ..
Så nu är det bara belysning, klocka och blinkerslampor som funkar.

De blev väl kortslutning någonstans på något sätt. Är de någon som vet vad som kan ha hänt och vart felet kan vara?
Alla säkringar i säkringslåda är hela. Finns de fler säkringar/relän ?
Är de någon som har ett kopplingsshema?

tacksam för svar
mvh
Användarvisningsbild
av FGF
säkringen var trasig :/ hur gör ja då ? nytt kretskort/mätarhus, eller bara en sladd imellan ledningskontakterna ?

tänkte int på att koppla ur batteriet om ja ska vara ärlig ..
av NilsO
Jag skulle sätta dit någon sorts säkring. Där finns ju kontaktytor att löda på och/eller skruvhål att använda så det finns många sätt.

Det ser ju nästan ut som att det är tänkt att man ska kunna ersätta den "inbyggda" säkringen med en säkringshållare, men jag vet inte om det är så och om det isåfall är något som finns som reservdel.

(Aha – medan jag skrev detta hann SA4AQS ge besked ovan. Då har jag också lärt mig något nytt.)

Med tanke på däckdimentionen bör d[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]

Koppla in Isudar carplay

Hade exakt samma problem. Hittade kablarna i golve[…]

Jag är tveksam. I landet Sverige älska[…]