- mån 25 feb 2013, 20:30
Jaaaa, då öppnade man huven idag och lyste runt med lite ficklampa. Såg att det var ganska blött vid den bakre delen utav motorn.
Eftersom det här är min andra bil så skulle lite hjälp vara guld värd! Jag vet inte om ni kan se bra var det är men jag hoppas man kan se hyffsat.
Här har jag då den värsta sörjan:

Antar att det är vid kopplingen mellan växellåda och motor (?) men det verkar inte komma därifrån utan uppifrån.
Här kanske man ser bättre vars det är.

Sen så hittade jag en "lös" sak under fördelarlocket:

Ska den vara det? Tyckte det känndes som att den skulle "hakas" fast i fördelarlocket. Men kan ha fel!
Här är det också lite olja, högra sidan utav topplocket. Under insuget!

Har även ett läckage vid oljepåfyllningslocket. Har ett plastlock, var kan jag hitta nya packningar eller ett lock i metall? :)
Skulle verkligen uppskatta eran hjälp med att lokalisera läckorna!!!
Mvh Andreas
Eftersom det här är min andra bil så skulle lite hjälp vara guld värd! Jag vet inte om ni kan se bra var det är men jag hoppas man kan se hyffsat.
Här har jag då den värsta sörjan:

Antar att det är vid kopplingen mellan växellåda och motor (?) men det verkar inte komma därifrån utan uppifrån.
Här kanske man ser bättre vars det är.

Sen så hittade jag en "lös" sak under fördelarlocket:

Ska den vara det? Tyckte det känndes som att den skulle "hakas" fast i fördelarlocket. Men kan ha fel!
Här är det också lite olja, högra sidan utav topplocket. Under insuget!

Har även ett läckage vid oljepåfyllningslocket. Har ett plastlock, var kan jag hitta nya packningar eller ett lock i metall? :)
Skulle verkligen uppskatta eran hjälp med att lokalisera läckorna!!!
Mvh Andreas
Mitt 850 Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289555

- By axelbalte