Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 94093a
funderar på att köpa dena bil
http://www.blocket.se/vi/45271923.htm?ca=11
och undrar lite om varnings lampan som lyser i bilen ägaren har skrivit att det är troligen lambdsonden som är trasig.
men vad betyder lampan lite mer exat har provat googla men har inte hitat något.
är det troligt att det är lamban eller kan det vara något annat som är trasigt?
av Rådlös
Mitt råd: Köp den inte!
Att lambdasonden är trasig behöver inte bara betyda ett "lättavhjälpt fel". Det kan vara flera andra fel. Lambdasonden kan t.o.m vara hel och lambdasonden larmar för att något/några andra delar är trasiga. Om motorlampan lyser finns det alltid minst ett fel. Diagnostikboxen ger antydning om vad som felar, men dock inte alltid i klartext.
av 94093a
det är som sakt andra fel som jag oroar mig om det bara är lambdasonden som ska bytas så är det lungt :???:
men det som talar för bilen är att det bara är 3ägare på den och priset
men jag ska ringa ägaren och fråga vad han gort för felsökning och om det finns några felkoder
av sicnarf
Köp inte skiten! Var det felet så lätt lagat så hade ägaren lagat själv och sålt den nybesiktad för 7000 kr eller mer.
Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]

Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]