Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 16valve
Tjenare!
Kommer å går beroende på varvtal samt om man bromsar å gasar så låter det inte alls men vid motorbroms och hård körning knackar det
Kika själva:
av 16valve
dalldall skrev:hmmm, låter ju som lagerbank! fast borde låta hela tiden.
Håller med att det bör låta hela tiden då!
Användarvisningsbild
av lennarte
Det låter nästan som när kamdrevet är utslitet på en B20 motor.... Kan det vara något som är löst. Typ remskivan eller något av dreven till kamremmen?

Mvh
Lennart
av 16valve
lennarte skrev:Det låter nästan som när kamdrevet är utslitet på en B20 motor.... Kan det vara något som är löst. Typ remskivan eller något av dreven till kamremmen?

Mvh
Lennart
Hade en ET i innan, och detta knacket var med när jag provkörde den här motorn i den bilen jag plockade den ur men inte ens i närheten av lika brutalt, och det jag plockat mellan motorerna är toppen, MEN jag flyttade över kamdrevet från kammen också eftersom det såg flaschigare ut, kan dt vara drevet som spökar även nu? Kanske att det blir värre tack vare att denna toppen är riktplanad?
av dalldall
hur länge har det funnits? en av mina gamla bmw hade jag glömt spänna bulten till remskivan på veven med ett väldigt knackande ljud.
Användarvisningsbild
av päpplet
dalldall skrev:hur länge har det funnits? en av mina gamla bmw hade jag glömt spänna bulten till remskivan på veven med ett väldigt knackande ljud.
Sitter den bulten minsta lilla lös på en B230 brukar remskivan ramla av genast så de borde det inte vara.
av 16valve
Det är osäkert då bilen bara stått still som jag plockade motorn ur. Körd till garaget. Dock var det ett minimalt knack innan jag flyttade över motorn till min bil (Ni vet ett sånt var å varannan b230 har) och nu efter provstart så knackade den sådär? Det jag flyttat över är toppen, men jag behöll original kamdrev alltså samma kamdrev som satt på fk motorn satte jag på min topp istället.

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]