Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjena! ska byta motor nu då den gamla rasade.. funderade på vilken motor jag ska ta antingen så blir det en ET eller En FK motor.. vilken tycker ni ? :)

Mvh Victor Kallonen
Petterzzon1992 skrev:Ta ft-motorn istället :D

Nu är det så att jag har fått tag på en FK motor komplett med alla tryckrör, slangar, IC, kylare, turbo, osv osv osv osv osv osv.. + en m46 låda med hela kardan för 3500 =) 8)

Eller en ET med samma utröstnings nivå för 4500 =)
FKn är rakt igenom en bättre hållbarare motor. Skillnaden mellan en FK och FT är bara wastegateklockan på turbon, allt annat är lika inklusive styrboxar
päpplet skrev:FKn är rakt igenom en bättre hållbarare motor. Skillnaden mellan en FK och FT är bara wastegateklockan på turbon, allt annat är lika inklusive styrboxar

om du skulle välja mellan FK och ET då ? OBS det ska sitta i en A-traktor så det är inga JÄTTE effekter jag ska ha ut av motorn !! Men alltid kul att ha lite pys pys ;)
rd350 skrev:Klart du ska ha en fk! Se bara till att få med kabelhärvor, boxar pumpar och allt. Du får en nyare motor som är bättre på alla punkter.

Jo vars.. ,men tölpen som skulle sälja han till mig verkasr inte svara så här i sista sekunden.. Är det alldeles för jä'vligt med ET då ? har även fått tag på en b23 et.. är de nå bättre än b230 et ?
Köpa en tidig XC90?

Jag har en tidig XC90 D5 2016 köpt ny som har[…]

Volvo car UX

Jag vill verkligen uppmana alla som inte är n[…]

Har du ett faktiskt problem eller bara tänker[…]

Bromsar på S60

Bromsarna på S60n liknar inte andra bilar […]