Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Peter.E
Har kollat magnetventilen..ingen ström..ska det vara konstant ström på den efter man slagit på tändningen???..
eller finns det nån givare som säger till vid tomgång typ så den får impuls.. Motor B 230 A -86
Användarvisningsbild
av Sparkz
Japp, ska vara ström där med tändning på. Kollat säkring? Kablarna under insuget brukar inte vara så snygga heller...
av Peter.E
Ok...som jag förstår det då..ska det vara konstant ström där...oavsett om motorn går eller bara tändningen är i gång...har kollat kablarna..och kapat dom ,förlängt me nya..men ingen ström..får följa kabeln hela vägen annars ..men man skulle kunna dra en ny vid sidan om och koppla in på nått som går via tändningen också??
Om det är en säkring som gått..måste väl vara nått mer som inte funkar då??..Mvh Peter
Användarvisningsbild
av Sparkz
Gick ut och hämtade min askkopp...
Säkring nr. 13 matar lite olika saker beroende på motor, magnetventilen på en A, glödrelä på diesel, automatchoke och "piggekottvärmaren" i insuget på K-motorn.
av Peter.E
visade sig att säkring nummer 13 va trasig...nu funkar allt....känns skönt... :D
Sparkz skrev:Gick ut och hämtade min askkopp...
Säkring nr. 13 matar lite olika saker beroende på motor, magnetventilen på en A, glödrelä på diesel, automatchoke och "piggekottvärmaren" i insuget på K-motorn.

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?