Moderator: Moderatorer
Rirojej skrev:Men funkar den bra annars? Skulle ju kunna vara fel tomgångs varv men borde inte påverka så.. tycker jag annars motorkudde eller nåt sånt som lagt av :Senligt mannen min så har de fixat tomgången, men glömde fråga när.
katjaB skrev:en motorkudde är en kudde(man har flera) som man har runt motorn för att inte motorn ska ligga mot karossen och skava, det kan ha vart det som var felet. att den motorkudden var slut! Motorkuddarn ahar man för att dämpa vibrationer och oljud.Rirojej skrev:Men funkar den bra annars? Skulle ju kunna vara fel tomgångs varv men borde inte påverka så.. tycker jag annars motorkudde eller nåt sånt som lagt av :Senligt mannen min så har de fixat tomgången, men glömde fråga när.
sen dör bilen när han backar.. antar att dessa två sakerna hör ihopa..
motorkudde? vad är det?
/Katja
Jimpiz skrev:finns det något sätt att kolla detta på?
en motorkudde är en kudde(man har flera) som man har runt motorn för att inte motorn ska ligga mot karossen och skava, det kan ha vart det som var felet. att den motorkudden var slut! Motorkuddarn ahar man för att dämpa vibrationer och oljud.
katjaB skrev:det vet jag inte.. dom sitter ju vid motorfästerna. vet du vart dom sitter hittar du motorkuddarna.. hehe.. för jag vet nämligen inte vart dom sitter :)Jimpiz skrev:finns det något sätt att kolla detta på?
en motorkudde är en kudde(man har flera) som man har runt motorn för att inte motorn ska ligga mot karossen och skava, det kan ha vart det som var felet. att den motorkudden var slut! Motorkuddarn ahar man för att dämpa vibrationer och oljud.
och hur i sånna fall..
Tackar..