Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvoduett1965
Tjena ! Så idiotisk som jag är.. skulle byta topplockspackningen, rensar och skruvar loss allting.. när jag är på go väg och ska bara väck med kamremmen, glömmer jag och sätta spärr på spännaren, så sliter av kamremmen.. och nu får jag f*n inte dit han.. hur kan jag släppa på "fjädern"..?

//kallonen
av sr1990
Råkade göra en liknande sak på min,

Då tog jag hjälp av en kompis och ställde mig vid höger framskärm och slet rullen mot mig medans kompisen pilla i en liten borr i hålet.

mvh
Användarvisningsbild
av Volvoduett1965
sr1990 skrev:Råkade göra en liknande sak på min,

Då tog jag hjälp av en kompis och ställde mig vid höger framskärm och slet rullen mot mig medans kompisen pilla i en liten borr i hålet.

mvh
är det mycket man måste slita, har lossat på muttern och känns som den bara går o rubba några få mm..
Användarvisningsbild
av Volvoduett1965
tbtommy skrev:googla på verktyg jag skulle tipsa om en polygrip

Men herregud jag är inte helt bakom flötet ! Jag vet hur en handtving ser ut, men nu är det ju så att HUR I HELA HELVETE SKA DU KUNNA FÅ FÄSTE På spänrullen :S men lugna er killar jag löste det såg sen att det var fjädern som skulle bak, INTE HELA RULLEN som någon skrev lite längre upp.. :roll:

Tack för svar iallafall

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]