- lör 15 dec 2012, 17:56
Tjena, har en volvo 745 88B med en b230F motor å LH Jetronic 2,4 med felkoder 1-1-3, 2-2-1 å 2-3-1 på uttag 2.
Bilen dricker typ 1,4 liter/mil. Bytte lmm å spjälhuskontakt för 4 månader sedan och de har samma bosch nr som orginalen.
Bilen gick igenom bes för 2 månader sedan då drog den knappt 1,1 liter/mil
Själva nuvarande problemet uppkom antingen ihop med kylan eller, sen jag hamnade på blankis å välte på sidan med den.
Miljö lampan tänds lite slumpmessigt då å då och stänger jag av å startar bilen igen så är den lampan släckt
Sen har jag även haft problem med att starta den 4-5 gånger sen kylan kom.
Ström i batteriet finns, problem är att när jag vrider runt nycklen så klickar det till å sen händer inget mer. Gungar jag lite på bilen nån cm fram å bak så startar den sen direkt.
Jag själv har aldrigt varit med om nått liknande :S
Jag har provat å funderat men inte kommut någon vart.
Uppskatar svar och hjälp väldigt mycket.
Mvh Andreas
Bilen dricker typ 1,4 liter/mil. Bytte lmm å spjälhuskontakt för 4 månader sedan och de har samma bosch nr som orginalen.
Bilen gick igenom bes för 2 månader sedan då drog den knappt 1,1 liter/mil
Själva nuvarande problemet uppkom antingen ihop med kylan eller, sen jag hamnade på blankis å välte på sidan med den.
Miljö lampan tänds lite slumpmessigt då å då och stänger jag av å startar bilen igen så är den lampan släckt
Sen har jag även haft problem med att starta den 4-5 gånger sen kylan kom.
Ström i batteriet finns, problem är att när jag vrider runt nycklen så klickar det till å sen händer inget mer. Gungar jag lite på bilen nån cm fram å bak så startar den sen direkt.
Jag själv har aldrigt varit med om nått liknande :S
Jag har provat å funderat men inte kommut någon vart.
Uppskatar svar och hjälp väldigt mycket.
Mvh Andreas
- By Adam7125