Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av philiplinder
Tjena!

Nu är det så att jag ska köpa mig en 740 och har planer på att sätta på en 850 R kofångare. Har sökt lite överallt och hittar inget som besvarar mina frågor.
Vissa säger att det endast passar på årsmodellerna från 90 och uppåt. Stämmer det? Låter lite tveksamt då man sätter krockbalken från 850 till 740in om jag inte minns helt fel.
Vad för modifikationer behövs det verkligen för att få på den?
Vilka delar behöver man från 850in?

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar, Philip
av zillen
Bygg om till 940 front samtidigt. Ser förbannat dumt ut annars. Sätter du på 850 stöt bak måste du bredda den några centimeter. Kommer inte ihåg exakt hur många.
av philiplinder
zillen skrev:Bygg om till 940 front samtidigt. Ser förbannat dumt ut annars. Sätter du på 850 stöt bak måste du bredda den några centimeter. Kommer inte ihåg exakt hur många.
Jo jag vet. Men har faktiskt inte sett någon 740 front med r kofångare. Ser det verkligen så förjävligt ut som många säger?
Angående bakdelen så är jag medveten om detta. Försöker nog skaffa mig en färdig bakdel eller någon som är lik 850is bakdelar.
Nu till fronten. Vad behöver jag göra och vilka delar behöver man? R kofångare passar på alla modeller eller?

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]