Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Njay
Hej,

Har en volvo 740 GL från 92 som jag börjat få startproblem med. Ibland vill den inte starta, kan ta ca 7 försök innan den går igång. Startmotorn går men den bara snurrar, och ibland hör man att den nästan startar. Problemet sker då och då, t.ex idag skulle jag till plugget. Bilen har stått i ett varmt garage. Tar 7 försök att starta. Sen när jag ska hem och den varit ute hela dagen startar den direkt. Det varierar enormt mellan när den startar och inte. Den blir inte sur efter så många startförsök så tippar på något med bränsletillförseln? När bilen väl är igång går den hur bra som helst och har inga problem alls då.

Saker som blivit bytta nyligen är bränslepump, bränslepumpsrelä, tändstift, rotor fördelarlock m.m. Även batteriet är utbytt nyligen och har laddat och kollat upp det. Funderar på om det är någon givare eller något elektriskt som spökar? Även kollat felkoder och de visar att inget är fel.

Tack på förhand.

//Gustav

Hej! Då var det min tur. Höger positio[…]

Blir väl en till SAAB så småningo[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sverig[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]