Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Peter.E
Hej!! nån som har något förslag vad som är fel när man inte har någon tomgång..eller väldigt låg och ojämn tomgång....har kollat packningar vid insug och bytt packning mellan förgasare och insug...kollat kablar en del va sönderärjade... fixat dom...men ändå likandant....har även provat med en annan förgasare..Motorn är en B 230 A

Mvh Peter
Användarvisningsbild
av Dobermann
Kolla så att elektomagnetventilen fungerar, den som sitter på insugningsröret strax framför förgasaren
av Peter.E
Kollade den i dag,,,den klickar när jag lägger på en kabel dirket från batteriet...ska kolla kabeln som går till den..kanske inte får nån ström...men märkte ingen skillnad när jag tog direktström??

tack för hjälpen ska förtsätta i morgon och felsöka lite...:-)
av Peter.E
Hmm.. har inte gått något bra...provade att byta insugspackningen i dag..men blev inge bättre..jo lite kanske men fortfarande taskig tomgång..,,,vet inte vad jag mer ska byta..???...
Användarvisningsbild
av Dobermann
Har du kollat så tändning å sånt står rätt, eller om kamremen har kuggat över ett kugg?
av Peter.E
Nej det har jag inte kollat.. får göra det eller Volvo får kolla på den nu..ska ändå in och justera co-halten.............tack för hjälpen :-)
240 startar inte

Nu har jag felsökt ännu mer på den[…]

Jag förstår inte riktigt vad som &aum[…]

Brainys V60

Efter omlackering , kanske man bör fundera p&[…]

Jag har endast problem med backväxel när[…]