Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjenare!

Har en volvo 945 turbo -93a är osäker på vilket larm det är men på dosan står detta:

ATT/D/X0733
rcd
NL

T1215
Godkänd av Televerket
RL 2227/89

Har två dosor som låg i bilen när jag köpte den och dom ser likadana ut, har testat byta batteri i dom men ingenting händer, lampan lyser inte när man trycker ner knappen och ingenting händer hur nära ja än har kontrollen mot bilen, det sitter en stor dosa i a-stolpen med en knapp och tre olika lägen, händer inget när man trycker på den heller..
Jag antar att det är min fjärrdosa som är trasig eftersom bilen larmar sig själv efter ett tag när man inte låst den, och då går det inte att stänga av larmet eller nått med fjärrdosan så man får ta bort plus polen från batteriet.. Min fråga är nu, finns det att få tag på en sånhär dosa? Har sökt runt lite men inte hittat så mycket att gå på, därför frågar jag er där ute, snälla säg att det går att få tag på en sånhär fjärrdosa!

Tacksam för svar!

Mvh
Nu vet jag ju inte exakt vilken det är du har... Har fjärrlås med larm på min 945 -97 (på bilen står det Volvo Guard på ett märke på rutan)och när ena larmdosan gick sönder kunde jag enkelt beställa en ny hos Bilia. Fick vänta några dagar för de hade den inte i lager, men när den kom fick jag även hjälp med att koda in den korrekt. Kostade runt 500 kr. Har även sett lite olika larmdosor på bildelsbasen.se och även på tradera.com.
Du har vga1 och dom dosorna finns på tradera nån gång per halvår (går inte köpa nya). Bilen ska inte larma sig själv vad jag vet, så där är nog nåt fel som är trasigt. Testa köpa nya batterier och skrapa kontaktytorna så du får igång en dosa, kan ju funka :)

Mvh Fredrik
Jag har fått liv i en dosa då ja märkt att ja haft fel batterier i den.. men, lampan flimrar bara lite även fast batteriet är dåligt och när ja försöker larma av/på bilen händer ingenting :( Antar att det är för att dosan är så dålig.. ska kolla bildelsbasen, tradera och även åka till bilia! Tack för svaren!

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]