Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kbm021
Hej!

Jag har kommit över en väldigt fräsch 945 halvskinns säten från en 98 classic. Jag har själv en 945 och tänkte bara fråga snabbt om det är andra skenor eller dylikt för fram stolarna? Eller är det bara bolt on? Baksätet ska väl bara det iallafall har jag sökt mig till.

Mvh Kenth
Användarvisningsbild
av emwtur
fram skall nog vara lika
bak finns två olika, vad jag vet - och skillnaden är egentligen om man har trepunktsbälte i mitten.
alla med det går att byta med varandra (lätt) och alla med bara midjebälte går att byta med varandra ( oavsett om det är 745 eller 945 )
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
dalldall skrev:när jag bytte ryggstöd bak på min 745 92 till ett med 3 punktsbälte från en 945 fick jag svetsa om fästena på hjulhusen.
Jag bytte ner mig till gamla modellen fick också svetsa:) vi kanske skulle bytt bil
av kbm021
Hämtar dom på torsdag. 1000 kr för fram o baksäte i fint skick samt nytvättat. Lite skillnad mot 5000 som dåren "maskin o bil" I Ludvika vill ha haha. Bör vara Bolt on. Kommer från en 95a jag har en 96a. :)

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]