Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Jag hör nåt kluckande ljud eller dunkande ljud höger fram när jag kör,jag har en 740 88:a undrar vad det kan vara och isåfall om nån vet hur jag ska göra för att fixa detta
Användarvisningsbild
av Rirojej
Ja du .. det kan va mycket :S sånt är svårt att hitta jag har ett stort "klonk" i bakvagn när jag kör iväg... kan ej hitta det :S kolla leder om dem glappar etc
av Perra N
Klonket där bak kan vara knutkorsen i kardanen som är på väg att ge upp.
Kluckande ljud där fram, kan vara spindelled, stabilisator, länkarmsbussning eller stötdämpare. Kolla om du kan få fram ljudet stillastående vid gungning, då kanske en kompis kan hjälpa dig att lyssna.
Användarvisningsbild
av Rirojej
hur kan man kolla om det är kardan knutkors då? skyddsplåtarna bakom bromsarna låter mysko iallfall ... e väl förnärma skivorna eller åt
av Addekarlsson
Knutarna i kardan kollar du genom att ta tag i kardan på var sida om en knut och vrida kardandelarna mot varandra. Då ska det inte glappa.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Rirojej
e det svårt att byta knutkors (det e väl dem man bytar?)
av Addekarlsson
Ska inte vara så, vet dock inte hur man gör då jag inte gjort det själv. Inte behövt göra det ännu. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Rirojej
denna har rullat 33 000 + mil så kanske dags?
av wolf_lover
Jag kände på däcket höger fram,jag tog tag på varsin sida om däcket så kände jag att det var nåt glapp vad kan det vara
Användarvisningsbild
av Rirojej
styrväxelns som e sliten?

Fick bli en beställning på nya sommard&[…]

Hej Forumet, Vår XC90 Ursula började kr[…]

Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]