- tis 11 sep 2012, 23:09
Hej
Jag har en 780 -87 med vad jag tror egentligen inte är ett elfel men kanske.
Halvljusautomatiken är ur funktion samt belysning på ljusvredet, strömställaren för dimbakljus och dimljus lyser inte samt uppbelysning på stereon lyser inte men kanalbelysning i stereon och funktionsbelysningen i knapparna fungerar, glödtrådsvakten fungerar inte heller för en lampa är trasig i bakljuset på högersida och då borde den lysa,
Läge 0 på ljusvred: ingen belysning när tändingen slås på
Läge 1 parkeringsljus och dimljus och instrumentbelysning
Läge 2 Halv/Helljus, dimljus och instrumenbelysning
Vad jag förstår så går säkring 23 till varselljusfunktion och den är hel. Säkring 21 styr belysning på vänstersida om ratten m.m och stereon men den är också hel. Glödtrådsvakten är vad jag kan förstå kopplad över varselljusfunktionen.
All annan el i bilen fungerar perfekt och alla andra elfunktioner är helt ok.
Finns det ett relä som styr halvljusautomatiken som kan vara borttaget ?
Mycket tacksam för ideer och svar
/pyret
Jag har en 780 -87 med vad jag tror egentligen inte är ett elfel men kanske.
Halvljusautomatiken är ur funktion samt belysning på ljusvredet, strömställaren för dimbakljus och dimljus lyser inte samt uppbelysning på stereon lyser inte men kanalbelysning i stereon och funktionsbelysningen i knapparna fungerar, glödtrådsvakten fungerar inte heller för en lampa är trasig i bakljuset på högersida och då borde den lysa,
Läge 0 på ljusvred: ingen belysning när tändingen slås på
Läge 1 parkeringsljus och dimljus och instrumentbelysning
Läge 2 Halv/Helljus, dimljus och instrumenbelysning
Vad jag förstår så går säkring 23 till varselljusfunktion och den är hel. Säkring 21 styr belysning på vänstersida om ratten m.m och stereon men den är också hel. Glödtrådsvakten är vad jag kan förstå kopplad över varselljusfunktionen.
All annan el i bilen fungerar perfekt och alla andra elfunktioner är helt ok.
Finns det ett relä som styr halvljusautomatiken som kan vara borttaget ?
Mycket tacksam för ideer och svar
/pyret
- By jesperk