Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rolle740
Min 740 -90 samlar snö i handtaget till dörren. Knasig konstruktion. Det kommer in snö i låset innanför "öppningsläppen" Till slut går dörren inte att öppna. Har någon ett bra tips hur man slipper det.
av sicnarf
Backa in bilen istället så kanske du får snön på andra dörrhandtaget istället. Kanske inte hjälper detta dig om du bor i norr där det snöar rejält var och varannan dag.
av Rådlös
Det finns ju en mängd låssprayer med frysskydd. T.o.m 5-56 kan fungera på det viset att det avstöter vatten. Och visst blir det kletigt, men det lär man sig efter ett par dagar. Det går ju att ha en köksrulle i bilen att torka händerna på.
Användarvisningsbild
av Kompe
Man kanske kan vira runt lite eltejp runt handtaget som skydd och lite under "knappen" Så man fortfarande kan trycka in det men snön stannar ute? :roll:
Användarvisningsbild
av VaCUm
Jag har också tröttnat på det här problemet. Jag tror jag har hittat en enkel gör det själv-lösning.

Tänker köpa gummiduk på biltema som jag sedan klipper i en lagom stor bit som går att vira ett varv runt handtaget så den skyddar knappen från snö. Snö och smuts kan komma in i sidled men det bör skydda mot den värsta snön.

Jag funderar nu över hur jag skall skarva duken efter ett varv. Antingen sätter jag dit vanliga knappar i metall som man har på tyg eller så limmar jag. Limmar jag med kontaktlim kommer det krävas att jag gör nya skydd varje vinter.

Om det är kabelfel så vet jag inte om d[…]

Bromsar på S60

Det som jag tycker är konstigt är dels a[…]

Läckage koppling v70 II

Hej på er! Har precis lyckats lokalisera en[…]

Hej! Då var det min tur. Höger positio[…]