- ons 08 dec 2004, 22:17
#3043
Hej
Lämnade in min Volvo 745-87 till en mekaniker för att fixa en läckande bensinslang under motorhuven. Nu när jag hämtat bilen och provkör den, så händer en trälig sak. När jag ligger på växel 3 och trycker ner kopplingen för att byta till 2:an ( om jag håller kvar kopplingen nere en stund innan jag byter växel+ att jag bromsar ner) så börjar bilen skaka och alla lampor på instrument panelen börjar lysa, Sen dör den..Det känns som tomgången blir för låg när jag lägger bilen i friläge...Frågan är hur jag ökar tomgången en aning ?
Är det nån som kan förklara ( är absolut ingen som har skruvat på många bilar)
Lämnade in min Volvo 745-87 till en mekaniker för att fixa en läckande bensinslang under motorhuven. Nu när jag hämtat bilen och provkör den, så händer en trälig sak. När jag ligger på växel 3 och trycker ner kopplingen för att byta till 2:an ( om jag håller kvar kopplingen nere en stund innan jag byter växel+ att jag bromsar ner) så börjar bilen skaka och alla lampor på instrument panelen börjar lysa, Sen dör den..Det känns som tomgången blir för låg när jag lägger bilen i friläge...Frågan är hur jag ökar tomgången en aning ?
Är det nån som kan förklara ( är absolut ingen som har skruvat på många bilar)
