Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av micke.hall
Hej
Är ny på det här med Volvo, har en 745 -89 med en b230f i och undrar om det finns någon topp med större ventiler mm som passar utan problem?
Någon som vet var givaren för insugningsluften sitter (lufttemperaturen
)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Volvo har ingen topp med större ventiler vad jag vet, men det finns en topp med bättre utformade kanaler som brukar användas för att trimma vidare på. Artikelnummret slutar på 531.

En 230F med bränslesystemet LH 2.4 har tempgivaren inbyggd i luftmassemätaren.
Reginasystemet (satt bara på 91:or tror jag) har en tempgivare där massemätaren sitter på LH-systemet, och en undertrycksgivare med en slang till insuget.
av micke.hall
Sparkz skrev:Volvo har ingen topp med större ventiler vad jag vet, men det finns en topp med bättre utformade kanaler som brukar användas för att trimma vidare på. Artikelnummret slutar på 531.

En 230F med bränslesystemet LH 2.4 har tempgivaren inbyggd i luftmassemätaren.
Reginasystemet (satt bara på 91:or tror jag) har en tempgivare där massemätaren sitter på LH-systemet, och en undertrycksgivare med en slang till insuget.
Du vet inte vilka kablar som är till tempgivaren??
Användarvisningsbild
av Sparkz
Tempgivaren i massemätaren? Den signalen används internt i massemätaren, tror inte man kommer åt den utifrån.
Varför?
av micke.hall
Vill komma ät en kabel till den bara, hittat en pryl jag tänkte prova.

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?