Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av eyeswideshut999
När jag håller ned bromspedalen eller trycker ned flera gånger kommer ett starkt pyssande (luft!) från det område där bromspedalen går in i motorrummet - bromsvätskebehållaren/bromsservon? Samtidgt som jag hör detta ljud så ökar också motorvarven. Bromspedalen sjunker inte och jag har bromsverkan. Hjälp?
Användarvisningsbild
av Rirojej
Har med "pysljud" och motorn påverkas av att man trycker ner pedlane ... verkar som det e normalt (prata med en volvo kunnig för ett tag sen och han sa volvo gör så )
av _hagitch_
eyeswideshut999 skrev:När jag håller ned bromspedalen eller trycker ned flera gånger kommer ett starkt pyssande (luft!) från det område där bromspedalen går in i motorrummet - bromsvätskebehållaren/bromsservon? Samtidgt som jag hör detta ljud så ökar också motorvarven. Bromspedalen sjunker inte och jag har bromsverkan. Hjälp?
Slutar det inte om du fortsätter att trampa lite grann?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Bromsservot använder vakuum från insuget. När du trampar släpps det in luft till baksidan av membranet i servoklockan, det är det som låter.
Om du trampar ner lite och håller still ska det sluta, gör det inte det är det hål i membranet.

Brembo skivor med belägg från Ferodo ru[…]

Bensinpriser v2

ibland går det , ibland går det ner, p[…]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]