Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lagu
Jag är på G att köpa en 945 snart. Min granne försöker sälja på mig hans 855 -94. Ett av hans bästa argument (tycker han i alla fall) är att 855 har galvad kaross medans 940 är rena rostburken i jämförelse.

Inte för att jag köper det han säger men jag skulle gärna vilja ha lite fakta, från någon som vet, så jag får tyst på snacket.

Någon?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag kan inte säga exakt vad som är galvat och inte, men vad jag ser på jobbet rostar inte 940 mer än 850 av jämförbara årsmodeller. Jag har sett risiga exemplar av båda modellerna, men dom brukar ha ägare av typen "Va? Tvätta bilen? Det görs väl automatiskt när det regnar!"
Ska du köpa 850 så köp en 95:a eller nyare.
Användarvisningsbild
av Ramon
Volvo 940 = rostburk, knappast. Vi införskaffade ganska nyligen en andrabil, just en Volvo 940 -92. Den har endast väldigt små rostfläckar vid skärmkanterna samt en lite större vid vänster framdörrens nedre kant. Jag instämmer 100% i det som Sparkz säger, sköter man sin bil på rätt sätt, så blir den inte rostigare än små ytrostfläckar... Sedan så finns det delade meningar om hur man sköter en bil rätt. Har kompisar som bl.a. Påstår att deras bilar är bra skötta medans dom med jämförelse med våra är mkt dåligt skötta. Många tvättar bilen ytterst sällan, när de väl gör det åker de in och tvättar i en borsttvätt eller för hand med borste. Vet flera som tvättar splitter nya bilar med borste, är det dumma eller? Va, vadå borste, ska ju ändå sälja bilen om något år, syns ändå inget. Jo, en med ett skarpt öga kan peka ut exakt vilka bilar som blivit tvättade med borste. Detta var bara en sak man borde skippa... Ganska ofta är det så att bilen talar om för en vad för slags person det är som äger den :wink:
av Gabber
-88 kom ju 740 med helgalvad kaross så det är ju svårt att tänka sig att 940 inte har det?
av Addekarlsson
Gabber skrev:-88 kom ju 740 med helgalvad kaross så det är ju svårt att tänka sig att 940 inte har det?
-89 var det helgalv..... -88 var det halvgalv, om det inte är en -88b, vilket är en -89. :D

Mvh/ Adde
av Gabber
ok då. men 940 borde ju va helgalvad iaf. :wink:
av volvobejb
kan int påstå att 940 rostar mer än 850..skitsnack..

däremot kan ja påstå att 940 e en bättre bil..;)
av Gabber
Det beror på vad man menar med bättre.
av Addekarlsson
Gabber skrev:ok då. men 940 borde ju va helgalvad iaf. :wink:
Japps, det går jag med på. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Ramon
Japp, 940 är helgalvad, i alla fall vår 940 från -92.

Troligen 2013 XC70 Kolla att gaspedalens kontakt[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)