Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av BlackCargo
Tjena!
Min volvo 945 Turbo startar inte. Den har stått i garage över vintern. motorn snurrar runt på starten som den ska och bränslepumpen går.
jag har kollat så bränslerelät drar och fungerar. jag har även bytt vevaxellägesgivaren och mätt upp den nya till 170 ohm.
jag har även bytt spridarrelä och tändmodul. har testat att rengöra under fördelarlock och ta bort oxid. jag bytte även elektroniken som sitter bakom tändnigslåset.
kan även tillägga att den är chippad i bränsleboxen. och varvräknaren rör inte på sej vid startförsök.

tacksam för svar //Max :D
Användarvisningsbild
av sidhabo
Back to basics
Skruva loss ett stift efter du provat starta.
Är det stentorrt = ingen soppa
Har du gnista på stiftet ( om ja prova på övriga stift )
Nästa basics, om du har gnista och soppa fram, eftersom den stått ett tag
Prova att bogsera igång den
av ticjohan
Háde samma problem med min A-traktor för ett tage sen, stod och matade på startmotorn bara, tog startkablar koppla på en annan bil och då starta den direkt, något vajsing med startmotor kanske.. :lol:
av BlackCargo
kollade idag så där var ström fram till spolen och de var det.
kör med ett optima yellowtop batteri som är fulladdat så tror inte det kan bero på ström men ska prova på måndag då jag inte har bilen hemma.
där kommer bränsle fram till spridarbryggan men inte ut genom spridarna.
har tillgång till annan lmm också så den ska mä bytas :)
Användarvisningsbild
av sidhabo
BlackCargo skrev:
där kommer bränsle fram till spridarbryggan men inte ut genom spridarna.
har tillgång till annan lmm också så den ska mä bytas :)
Kolla spridar-reläet och matningen till det. (om det är samma som på min gamle 745 )
På 745 är det en klassiker att detta reläet blir "halvkasst", kalllödningar. På 745 sitter reläet intill expansion-kärlet för kylen. Men det är nog inte samma på din ..
Om du inte får nåt ur spridarna alls är det nog inte LMMen
Vilken årsmodell har du ?
av BlackCargo
Spridarreläet ä bytt men har ej kollat matningen till det. Kollade på stiften å d va snustorrt. Bilen ä en 93:a :D har funderingar på om det ä nån box eller nått som jävlas för den lämnar ingen varvtalssignal till spolen. Spolen har plus spänning. :)

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]