Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

hej jag har en volvo 945a från 1991 den startat inte när den är kall å den startar bara ibland när han är varm, men rullar man igång den när den är kalla så startar han direkt men inte på nyckeln va kan va felet? mvh oskar
sicnarf skrev:Du måste berätta vad som händer när du vrider om nyckeln.Är det helt dött eller går startmotorn runt men bilen tänder inte?
oj dä glömde jag, jo den går runt på starten när man vrider på nyckeln. men dä ja har bytt är den kontakten i tändningslåset, databoxen under ratten, även relät vid expansionskärl. och pumparna går som dom ska.
Jag har förstått att motorn går runt om du vrider på starten men frågan är då om den går tungt eller "normalt"? Kan kanske vara så att du har en defekt startmotor som drar så mycket ström att systemet inte får tillräckligt med ström för att kunna fungera. Kontrollera även jordanslutningar till motorn.

Mvh GK

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]

Själva har jag inte observerat sprickor p&ari[…]

Får ingen kontakt med oljenivågivaren […]

Om det är samma när du ändrar fl&au[…]