Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lilleman
hej allihop jag är ny häroch hoppas någon kan ge mig några bra tips.jag har en 740 90:a med 230f som för det mesta inte har tomgång när den är varm.
av Priffe
lilleman skrev:hej allihop jag är ny häroch hoppas någon kan ge mig några bra tips.jag har en 740 90:a med 230f som för det mesta inte har tomgång när den är varm.
Felkoder?
av sas_sos
jag har exakt samma problem med min 740 89a. de va någon som trodde det kunde bero på någon kallstartsventil som e pajj så motorn får för mycket bensin när den e varm. har inte hafft tid å försöka fixa de än men någon annan kanske vet om de kan vara just detta med kallstarts ventil. jag är ingen höjdare på motorer om man säger så.
av Infide
sas_sos skrev:jag har exakt samma problem med min 740 89a. de va någon som trodde det kunde bero på någon kallstartsventil som e pajj så motorn får för mycket bensin när den e varm. har inte hafft tid å försöka fixa de än men någon annan kanske vet om de kan vara just detta med kallstarts ventil. jag är ingen höjdare på motorer om man säger så.
Det är troligen tomgångsmotorn. Följ den grövsta slangen som sitter på insugsröret i plast så kommer du ner till en gummiupphäng aluminiumklump med två grova slangar och en kabel i. Montera loss och dränk innanmätet i 5-56 och skölj med varmt vatten.

Brembo skivor med belägg från Ferodo ru[…]

Bensinpriser v2

ibland går det , ibland går det ner, p[…]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]