Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej jag och min bror köpte en volvo 940 årsmodell 95 lätt turbo och några veckor efter vi köpt den började vi få problem med den. Vi kan köra den en bit sedan stannar den, och går ej igång. efter 1 timme kan den gå att köra igen. startar alltid dagen efter när den är kall. Vi har bytt
Bränsle relä, bränslepump, bränslefilter, strömfördelarlocket och själva strömfördelaren. Hallgivare, tändspolen och även provbytt luftmängdmätaren. Men inget fungerade, skulle verkligen uppskatta tips Mvh Simon
Senast redigerad av 1 Nygard89, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av White
När detta händer att ni inte kan starta den så lossa returslangen mellan BTR och fuelrail och håll änden som ska sitta på fuelrailen
ner i en genomskinlig flaska och kolla så det kommer fram bränsle.

Lite långsökt att bilen skulle stanna och sedan inte gå igång av det, men kolla så tempgivaran till styrenheten fungerar.

Tänds motorstyrningslampan (lambdalampan) när detta händer?
Användarvisningsbild
av RaptorX
Vevaxelgivaren ger liknande symtom och sätter inte alltid felkod.
Användarvisningsbild
av emwtur
1 Ändra rubriken på tråden så det beskriver felet du vill ha hjälp med!
2 - kortfattat kan du ha problem med tändningen eller bränslet
lägg en flaska startgas i bilen och nästa gång den stannar så sprutar du in lite startgas - tänder den till på startgasen så har du problem med bränsletillförseln annars är chansen stor att det är tändningen som strular
Kopplingen tar högt upp.

Jag har läst på litegrann. Om man har e[…]

Jag tror vi kommer får en Europesisk Trump. […]

Teknikens värld har testat 5 olika dimensione[…]

Volvo car UX

Ser att du har temperatur uppe till vänster p[…]