Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har nämligen en 745'a 91 med regina! men en dag bestämde jag mig för att byta topp, då ja hade en 531/VX3. när jag väl hade fått på allt och kollat så allt sitter där det ska så gick ja in i bilen och vred på nyckeln, den bara tugga, tugga och tugga inte ett liv, gick ut och titta någa på allt, då menar jag ALLT, så som soppa, bränsle pumpen, filter,slangar,btr'en, tändstift, rätt färg på gnistan, tändkablar, fördelare, fördelarlock, rotor, tändspole klumpen, felkoder, värme mätaren, kollat tjuvluft, gaspjälet, tomgångs motorn, givare, kam, remhjul, ETC ETC!
Sen så kom en polare till mig och han sa att vi skulle testa bogsera ingång den, tro det eller ej men bil asset starta, så körde arslet ur bilen när ja fick i gång den, sen nu så kan den va helt jävla död över en dag, sen kan man gå ut dagen efter o bilen startar, men när bilen startar så går den riktigt oroligt på alla varvtal, spottar och fräser i avgassystemet och de baktänder så gud i helvete!

Snälla Snälla, kan någon hjälpa mig?! varför får bilen spelet över att man byter topp? har jag missat något som är speciellt med 531 toppen?:!

Tackar för svar får hjärtinfarkt snart!
Är du helt hundra på att du satt tändkablarna rätt? Sen instämmer jag med föregående inlägg att kamremmen bör kontrolleras noggrant.

Mvh GK
Inga fel koder och kammen står 100% rätt, har kollat på den varje gång jag startar bilen, men har någ fått iordning på't nu, tog hem lite givare o skit från skroten och höll på o testa mig runt, tills jag såg ett bränsle-läckage, fixa de idag och gick mycket bättre. Men bara för att de är jag som skruvar och de är min bil så självklart så hittar ja mer fel, returröret hade ärgat sönder :| blir att fixa de imorgon :-)-)

Ett tips skaffa aldrig en 740 som är nyare än 90'i 8)
nää, nu började igen... pendlar från 400 rmp till 1400? någon som har någon idé :/ är det bränslepumpen så skrotar jag bil fan! aldrig i livet att ja köper en ny/beg, för ja har ju bara en pump som sitter i tanken o den är värd mer än vad bilen är...
Har kollat btr, får en felkod var 10 mil om att knack-sensorn indikerar misständningar/spikningar och är slö som en gammal BM-tarktor!
Snälla förslag?? :(
Jocke S. skrev:Ledsen, men kan inte låta bli att vara sarkastisk här...

Hur kan det över huvud taget vara något fel, när du i trådens första inlägg skriver: gick ut och titta någa på allt, då menar jag ALLT

Lätt att hitta nått som inte syns o kablarna syns ju jätte bra igenom en svart skyddshölje?! Btw så hade ja kollat alla givare och allt som har med maskineriet att göra. men de va inte först igår som ja började mäta mig fram runt alla kablar o upptäckte kabelbrott!

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]

Hastihetsmätare.

Hej! Har en 245 från -92 där vägm&[…]

Bromsar på S60

Jag böt på en V60 vid ca 10000 mil. Bel[…]