Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag vet att det finns flera trådar i samma ämne, men tyvärr finns ingen som innehåller svaret!
Har köpt ett extrasäte och fick med en kasse med udda antal bultar och muttrar, en diger blandning brickor, några pinnar och nåt som liknar kapsylöppnare. Ägnade nån timme åt att stirra på sakerna men kom till slut fram till att kassen inte riktigt innehöll alla grejor, samt att jag inte fattar vad som ska ihop med vad.
Jag behöver VERKLIGEN en monteringsanvisning! Eftersom tidigare trådar har tipsat om att åka till Volvo för att där få monteringsanvisningen så testade jag det, men de hade ingen eftersom de inte längre säljer extrasäten.
SNÄLLA, kan någon lägga ut en anvisning? Med bilder. Det funkar tyvärr inte med beskrivningar utan bilder eftersom satsen jag har inte verkar komplett.
Bumpar. Och kommer att göra så till någon snäll person lägger upp monteringsanvisning. Eller åtminstone bilder på infästningspunkterna för sina extrasäten så jag kan se vilka bultar som ska sitta var. Snälla?!
Har nu fått monteringsanvisning per mail av Kullis! Tack för det! Det blir till att lägga ut foton på monteringen sedan när jag kommer till skott! Först blir det dock påskfirande och sedan ta itu med den läckande värmekranen...
Användarvisningsbild
av Titek
Ursäkta att jag bumpar ämnet, men jag har haft så stor nytta av SA4AQS:s fina inskannade monteringsanvisning så att ett stort TACK är på sin plats. Besväret du lagt ned på att scanna in dessa anvisningar har nog varit till stor glädje för flera här.
Respekt !

/ Titek

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]

Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]