Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Någon som har en bra lösning hur jag kommer in i bilen. Har en volvo 930 -93. Något har snott energi från batteriet vilket lett till att jag nu inte kan öppna bilen. Har centrallås som nu alltså inte orkar öppna. Har ingen nyckel för att kunna komma i på passagerarsidan eller bakluckan. Kan jag komma åt via grillen? Har provat men ligger en skena för bakom grillen. Smartare lösning?

Tacksam för hjälp Kristina
Jag vet inte hur det är i dag, men förr kunde bärgningsfirmorna ställa upp på sådant här. Det är dock inte gratis. Har du möjligen någon täckning på din fordonsförsäkring? Även hemförsäkring kan innehålla sådana ersättningar. Kolla upp.
Sätt startkabeln på + på startmotorn, och - på motorblocket såklart. Dock måste bilen upp en bit för att du ska kunna komma under. Möjligtvis går det att komma åt bakom kylaren och upp till batteriet men tror det är för trångt.

Sen fixa en nyckel till dörren! Blir mycket enklare i framtiden :lol:

Lycka till!
På bmw brukade man kunna öppna, om man fick upp bagaget, så man kunde sätta på ström, på bagagerumsbelysningen, då kunde man få ström nog att öppna c-låset.
Men underifrån borde man komma åt B+ på startmotor och så jorda i chassiet, me en liten laddare, eller bara kablar från ett annat batteri, så man ska kunna öppna c-låset.
Annars får du fiska in något mellan rutan och listen på nån av dörrarna, och fiska efter lyckan =)

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]