Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Jag har en volvo 745 90:a och jag hör att den skrapar vänster bak och jag kollade beläggen och dom är bra,men när jag tar bort dom så och snurrar hjulet så låter det inget och oket är bara lite över 1 år gammalt vad kan det vara
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixade till rubriken. Tänk på rubriksättningen i framtiden!
av denkan
om du har skibromsar bak så kan den ha blivit skev/bulig kan jag tänka mig.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Skrapar det konstant eller rytmiskt?

Mvh GK
av sicnarf
Kan vara gruskorn/sand som fastnat på skivan eller belägget.
av nordis89
Har du kollat så att inget hänger löst eller ligger mot en rörlig del, t.ex drivaxeln eller till och med mot gatan?
av wolf_lover
det är mer rytmiskt och det är ingenting som sitter löst och beläggen har jag haft bort och märkte ingenting och jag vet att det kommer ifrån vänster bakbroms
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan vara skev skiva men det kan vara nåt med handbromsbeläggen också.

Mvh GK
av Darkdog
Jag hade detta problem på min gamla 745. jag tog en av skivorna bak och såg att mekanismen till handbromsen hade kärvat fast så handbromsbacken låg emot och skrapade på skivan, i bästa fall smörjan upp, i värsta fall byta mekanismen
Kopplingen tar högt upp.

Normalt ska det vara ett "spel" I pedale[…]

Dålig broms

Dålig huvudcylinder som läcker internt […]

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]