Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 740glt88
Tjenare, 740in har tappat gnistan.
började med att Bilen tvärdog i en korsning. efter ett bra tags gnuggande gick den igång tillslut. gick inte på alla burkar, stannade efter 50 meter igen. efter ett tag så startade den igen och jag tog mig 100 meter sedan dog den igen. sen dess har gnistan varit stendöd. Har provat byta fördelarlock, rotor tändmodul och hallgivare.
får ut 15+v från tändspolen till fördelarlocket. men inte ens tillstymelse till ström ut ur det. får ut 3v ner till hallgivaren kammremmen är hel och har inte kuggat över.
Någon som har något förslag på vad felet kan vara? har provat det mesta och har ganska slut på ideér.

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av BRUTUS
Jag kör också 16v, å gjort det i många år, så många fel har gjort bilens elfel mig ganska trött, jordning är ett stort problem på alla 740i även på 16v, så det är inte motorns fel, utan bara dålig kvalite på jord-plintar å vissa relä, smäller den igång på startgas så är spridar relät sönder eller b-filter igentäppt, ingen gnista brukar vara termokontakten i toppen som går till boxen skickar fel signal, du har ju bytt allt annat så prova lite av vad jag skrivit, kattalysatorn gjorde mig tokig en gång, gammal å tät, då gick bilen en bit i taget, skriv gärna mer vad du gjort, finns hur mycket eller litet som helst där problem kan dyka upp, Mvh BRUTUS

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]