Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Biltema;) Kopplat på en egen nippel på insuget..

Tog en koll över alla vacumslangar och dem såg ut som skit nästan alla.. Mkt torrsprickor osv.. Har detta något med det att göra?

När du varvar upp den går den jättestabilt upp och så.. :)
Är det du köpt en vakuummätare? ALLA dåliga vakuumslangar bör bytas eller skall bytas om du vill ha bra motorfunktion.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av White
Har du orolig tomgång? I så fall blir ju vacuumet "fladdrigt"!
Är det mycket det fladdrar?

Som jag nämnt tidigare tror jag starkt på "att man får vad man betalar för", även när det gäller laddtrycksmätare.
Visst kan torrspruckna vacuumslangar ställa till det. Har du en vacuumläcka någonstans kan mycket bli konstigt.
Har du fått anslutningen på insuget, slangen och anslutningen i mätaren riktigt tätt?
Tomgången kändes inte specielt orolig.. Menar du att den pendlar eller kan bara inte ligga helt still? Eftersom slangarna inte var de enklaste att montera och ja tycker de sitter hårt på satte jag inga slangklämmor...
De kan inte bli någon skillnad på om man monterar direkt eller om man kör med t-korset de skickade med?

Skall filma sen på hur det beter sig :)
Vart ute o filmat nu... Undertrycket fladdrar fortfarande som ni ser på filmen.. Skall dock anmärka att den betede sig lite konstigt precis vid uppstarten.. Kändes som bilen skakade en del.. Man såg att huven höll på och så... Detta gick dock över efter 5-10 sek.. Startade om den efter ja slutat filma och då var det inga skakningar....

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]