- mån 23 jan 2012, 20:33
Hej!
Efter mycket sökande på olika forum med massa luddiga svar tänkte jag att jag startar en egen tråd.
Jag har en 945 FTT -94 som inte vill starta trots att den får bensin och slår gnistor. den startar inte ens med startgas. den kan tända till ibland men inte så att motorn "går för egen maskin".
jag har provat att byta bränslepumparna, den i tanken denna vecka och den under föraren i somras.
bytt tändstift för inte alls längesedan.
bytte fördelarlock, rotor, tändkablar (dom sitter i rätt ordning) i veckan.
jag mätte på fuil railen med däcktrycksmätare och fick då mellan 3-3,5 bar.
har mätt på vevaxellägesgivare och fick 170 Ohm som resultat, provade även med en annan men bilen startade ändå inte.
provade med en annan tändspole som jag vet fungerar.
tändstiften blir fuktiga så den får in bensin i cylindrarna.
jag får inga felkoder.
någon som har någon idé?
Tack på förhand /Dan.
Efter mycket sökande på olika forum med massa luddiga svar tänkte jag att jag startar en egen tråd.
Jag har en 945 FTT -94 som inte vill starta trots att den får bensin och slår gnistor. den startar inte ens med startgas. den kan tända till ibland men inte så att motorn "går för egen maskin".
jag har provat att byta bränslepumparna, den i tanken denna vecka och den under föraren i somras.
bytt tändstift för inte alls längesedan.
bytte fördelarlock, rotor, tändkablar (dom sitter i rätt ordning) i veckan.
jag mätte på fuil railen med däcktrycksmätare och fick då mellan 3-3,5 bar.
har mätt på vevaxellägesgivare och fick 170 Ohm som resultat, provade även med en annan men bilen startade ändå inte.
provade med en annan tändspole som jag vet fungerar.
tändstiften blir fuktiga så den får in bensin i cylindrarna.
jag får inga felkoder.
någon som har någon idé?
Tack på förhand /Dan.
- By Xanthopteryx