Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av saabgubben
tja!
vet någon nå guide eller bilder på hur man gör för å byta/få ur innertaket på 740n? tacksam om jag fick hjälp

MVH
Marcus
av sicnarf
Kolla i sökrutan för det är många som har fått bra tips här förut.Skriv innertak 740 bara så hittar du massor.
av saabgubben
sicnarf skrev:Kolla i sökrutan för det är många som har fått bra tips här förut.Skriv innertak 740 bara så hittar du massor.
okej jag gjorde det å hittade en länk men den funkade inte ;/
Användarvisningsbild
av White
Är det en 744 eller 745?
På 745 är det ju lättare då du kan ta ut innertaket genom koffertluckan, men på 744 är det betydligt knökigare då man får knixa ut
det genom ena bakdörren. Tror dock att du får plocka ut framsätet på den sidan du ska ha ut det genom. Ett annat alternativ är att
plocka ut bakrutan och ta det den vägen.

Får påpeka att jag själv aldrig gjort detta på en 740, men dock på 240. (Principen är ju samma.)
av Bjornn
Jepp man kan ta ut taket antingen genom att ta bort en framdörr och ett framsäte, eller räcker det kanske att bara fälla stolen som tidigare skrev.
Undvik att böja det iallafall, eftersom det brister lätt.

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]