Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wyp0x
Har ett irriterande fenomen på min 940 från -98. När jag kör, håller varningslampan för "trasigt bromsljus" på att blinka och ibland lysa längre stunder, utan att jag rör bromspedalen. Plus att jag vet att båda mina lampor är hela. och jag har ingen vinge monterad. Where to begin? Hur fungerar dedär, är de nått relä som switchar vid för högt motstånd eller är de glödtrådsvakt? Någon som känner igen felet? :)
Användarvisningsbild
av SvenB
Finns det en lampa för trasigt bromsljus på 940, är det inte bara en glödtrådsvakt som bevakar alla lampor? Förväxlar du den inte med lampan för låg bromsvätskenivå?
Användarvisningsbild
av wyp0x
Nu blev jag osäker.. sitter ju inte i bilen nu, men om jag inte minns fel så är symbolen en lampa någonting. Men jag skall kolla på lunchen nu hur den ser ut. Föresten, den tänds även när jag bromsar, men de kan ju oxå finnas en förklaring i som du säger om bromsvätskan är låg..
Användarvisningsbild
av wyp0x
i instruktionsboken för bilen står de att lampan som lyser betyder "trasig glödlampa" så då är jag ju nått på spåren, men vad jag vet har jag inga glödlampor som är trasiga, utan de verkar ju snarare röra sig om glappis.. så får väl kolla alla lampor. meen, kan det vara nått annat fel som är trasigt? :roll:
Ett ärgat kontaktstycke kan ställa till det.

Mvh GK

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]