Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Nu e de så att förra ägaren har satt plåtfälgsmuttrar på alumilium fälgarna som sitter på min bil. Muttrarna har alltså "borrat" sig in i fälgarna vilket gör att bara 1/3 av muttern går att få tag i och den tredjedelan är dessutom lite rundad.

Jag har provar att ta 19, 18,17 och diverse tumm hylsor och slagit in med en hammare men bara lyckats få av en del av muttrarna.

Har dessutom bara sommardäck på som jag skulle byta till allrounddäck så de e ju lite surt att få bäter för nått som förra ägaren gjort fel på :@

Så jag är väldigt tacksam om någon har något förslag överhuvudtaget på hur man kan få loss muttrarna utan att förstöra fälgarna.

OBS. om jag lagt in detta i fel forumsdel så får gärna någon moderator ändra på det :)
Inte förstöra fälgarna, är de inte redan det om muttrar "borrat" in sig in med 2/3?. Jag skulle inte åka långt med de fälgarna åtminstone.
KKR skrev:Inte förstöra fälgarna, är de inte redan det om muttrar "borrat" in sig in med 2/3?. Jag skulle inte åka långt med de fälgarna åtminstone.
finns kanske bättre ord än borrat sig in. själva muttern har bara gått im ca 2 mm i fälgen men iochmed att koningen i fälgen så får man inte tag ordentligt runt muttern och man riskerar därför att runda den.

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]