Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej igen.

Mitt vänstra högtalargaller i instrumentpanelen är dåligt och det saknar dessutom de två skruvarna/pluggarna, så jag är på jakt efter ett nytt galler med tillhörande skruvar/pluggar.

Så, Volvo-vänner, mina frågor till er är:

1.
Jag antar att 940 och 960 årsmodell 1991 till 1994 (i alla fall) har samma högtalargaller i instrumentpanelen, eller?

2.
Är det någon som vet var gallren har för artikelnummer hos Volvo?
Hur får jag reda på det, förutom att ringa till Volvo.
Finns det någon sida eller liknande med sprängskisser på Volvo 940/960, gärna med Volvo artikelnummer.

Om inte, har ni andra tips vad jag kan få tag i skisser och/eller artikelnummer?

/Per Silja
Tack Ravi.
Tanken var det, men jag är inte så insatt vilka delar som är lika på 940 och 960 1991 till 1994.
Mest besväret och skicka tillbaka prylar om det skulle vara fel, därför hade artikelnummer varit bra och jämföra med.

Bortsett från motorerna och växellådor delar väl bilarna rätt mycket delar, eller?
JE Jr skrev:Skaffa programmet VADIS, ovärderligt om man håller på med gamla Volvobilar. Originalskivor ligger ute på Tradera ibland.

Tvvärr tror jag dock inte att det är samma galler...
Tackar JE Jr.

Skall kika efter VADIS på Tradera.

Ringde till den lokala Volvohandlaren och de skulle ha 135 kr för ett nytt galler, så det blir ett sådant.
Det är tydligen Genuine classic parts som står för gallret.

/Per Silja

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]