Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej.

Jag undrar vad min Volvo 945:a 1991 vit kan vara värd. Manuell. Drag. B230FB.
Besiktad till December, Skattad till Januari 2013. Skatten betaldes för några dagar sedan.
33 250 mil. Vit. Dubbdäck på plåtfälg, sommardäck på 740 turbo fälg(2 st däck 3mm, 2 st helt nya).
Ingen rost direkt. Inte 100% rostfri, men ingen synlig rost på skärmar, dörrar etc. Ser riktigt bra ut under.
AC(funkar ej), Motorvärmare funkar. 850 stolar i halvskinn fram.

Februari 2010:

Nya bromsok bak, skivor och klossar.
Nytt luftfilter. Nya tänddetaljer.
Bakre avgassystemet bytt, Främre avgasröret, efter grenrör bytt till nytt.
Nya bromssköldar fram. Olja och filter byte.
Hjulinställning gjord samtidigt.

November 2011:

Ny motortempgivare. Service av motorn. Olja och filter(Volvo original).

Bilen går riktigt bra, startar alltid lätt. Relativt nytt batteri med.
Koppling och låda fungerar riktigt bra.

Tack för hjälpen.
en bild skulle inte sitta fel då en bild säger mer än tusen ord :D men då massa delar är bytta och att du skriver att den inte är allt för rostig så minst 5-10 000kr skulle jag säg, har du fräscha strålkastare bakljus m.m utvändigt, inga oljud i växellåda och bakaxel, hel och fin i inredningen och startar och går bra så är 10 000 absolut inga problem. Gäller att hitta en säljare som förstår, ett tips är att jämföra med bilar i samma klass som du tycker på blocket. 33000 mil är ju inget för dessa slitvargar :D brukar vara enklare att sälja bilar på vår/sommar så vänta gärna nån månad
Jag ska snart sälja min 945 aut -91 37000mil och kommer att begära runt 10000:- för denna.
Ändrat läge, nu startar inte bilen längre så nu blir väl priset 2500 kr som reservdelsbil.
Så kan det gå.
Frugan har bestämt sig för att den ska väck så det blir så.
Har en 960 -95 i sikte istället.
Ja vi får se vad som dyker upp.

Lägger ut 945:an i Säljes-delen och ser om nån behöver en bra reservdelsbil.
Mycket nya delar på den.

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]